Aangekomen in Malang

21 mei 2018 - Malang, Indonesië

Gisteren was onze snipperdag. Vrijgelaten in Yogyakarta om zelf in te vullen. 's morgens uitgeslapen tot zeker wel acht uur. Ontbijten en met Angelique, de jarige jet, op zoek gegaan naar een massage salon. Ze werd 50 en ze wilde graag gepamperd worden op haar verjaardag. Een salon gevonden waar we tegelijk met zn drieën terecht konden voor een heerlijke massage. Missie gelukt!

Daarna nog een beetje door de stad gelopen en toen moesten we de koffers in gaan pakken omdat deze om zes uur 's avonds opgehaald werden. De bus ging alvast rijden omdat hij er dertien uur over moest doen om ons de volgende dag in Malang weer op te kunnen halen.

's avonds heb ik Arno over kunnen halen, kostte wat moeite, om naar een oud Indonesische ballet voorstelling te gaan kijken. We hadden ons er iets Heeeel anders van voorgesteld. De eerste 10 minuten waren leuk maar het duurde 2 uur. Na de voorstelling deze keer met een brommertaxi terug naar het hotel. Dat was Wel gaaf....

Vanmorgen om acht uur op de trein gestapt om vervolgens acht uur lang te reizen naar de stad Malang. Toen we aangekomen waren stond de bus al weer klaar om ons naar het hotel te brengen. Eerst nog even een tussenstopje bij "Toko Oen", een restaurant uit de koloniale tijd. Allerlei oud Nederlandse producten werden er nog verkocht zoals speculaas,Jan Hagel en havermout. Tot onze verbazing ook broodjes kroket. Uiteraard wilden we deze proeven maar beetje spijt achteraf omdat het werkelijk nergens naar smaakte....niet te nassen dus.

Om dit goed te maken hebben we vanavond op het dakterras van ons hotel gegeten op de 12e verdieping met uitzicht over de hele stad. Super leuk en lekker!

Morgen reizen we vroeg naar de Bromovulkaan om alvast een snufje zwavel op te snuiven voordat we woensdag morgen, lees 03:00 uur, opgehaald worden om met een jeep naar de top van de vulkaan te gaan om de zon op te zien komen.

Dit was het voor nu.....fijne avond iedereen en alvast truste.