we zijn wezen tempelen

19 mei 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Goedemorgen !

De wekker stond vanmorgen weer op een vroeg tijdstip. Schijnbaar vonden de mensen die hier Ramadan vieren het nog niet vroeg genoeg.....​ We worden hier nu elke morgen gewekt met het oproep voor het gebed....... Geloof me, de persoon in kwestie zal echt de voorrondes voor de Voice of H niet halen !!!!!!! Ergens tussen 4 en 5 beginnen ze te "zingen"..... en elke keer als je denkt dat ze opgehouden zijn beginnen ze weer opnieuw!!! Mocht ik mij er toe kunnen zetten zal ik het morgenochtend opnemen, zodat jullie er ook van kunnen meegenieten.

na het ontbijt van deze morgen zijn we vertrokken richting de Borobudur, dat is een Boedistische tempel , die een 700 jaar onder de as van een vulkaan hier in de buurt heeft gelegen. Ergens begin 1900 hebben ze hem weer ontdekt en zijn ze begonnen met het bouwwerk te herstellen, dit hebben ze na de oorlog nog een keer gedaan.

Voor dat we bij de tempel aankwamen zijn we eerst langs een Batik Gallery geweest. Hier lieten ze zien hoe de doeken werden gemaakt. Daar gaat  heel veel handwerk en tijd in zitten. We plaatsen er zo nog wat foto's van.

Aangekomen bij de Borobudur wordt je verrast door de grote omvang van het complex en je vraagt je af hoe ze vroeger al in staat waren om zulke gebouwen neer te zetten .

Het gebouw bestaat uit 9 etage's, die allemaal een hemel voorstellen. Elke keer zou je dus een stapje hoger kunnen re-incarneren . Dus de opmerking , ik ben in de 7de hemel is daar niet genoeg... ze hebben er  9! We hebben ze alle gezien en dat was in deze temperatuur best een behoorlijke klim.

Na deze tempel gingen we voor de lunch. Naast het restaurant zat een zilversmid en we konden het niet laten om daar ook binnen te kijken. Op zich leuk om te zien hoe ze de sierraden met de hand nog maken. En de sierraden waren op zich best mooi. Alleen mengen hun daar het zilver met koper om het sterker te maken en dat gaf het zilver een beetje doffe uitstraling. Ik heb trouwens geen idee waar dat ze in Europa het zilver mee mengen maar daar glanst het veel meer.

Hierna op pad naar de Prambanan. Ook deze Hindoeistische tempel heeft een 700 jaar onder het as gelegen.  De herbouw van deze tempel wordt een bemoeilijkt doordat er heel veel stenen kwijt zijn. Deze zijn geleend door mensen uit de buurt om hun eigen huizen en straten mee te bouwen.

Deze tempel vinden wij mooier dan de eerste. De bouw is totaal anders en veel meer toegankelijk. We zullen er een paar foto's van beide opgooien .

Morgen zijn we vrij!!!!!! Dat betekent dat we een dag zelf kunnen uitmaken wat dat we gaan doen. In ieder geval uitslapen en wat dat we nog meer gaan doen laten we jullie morgen weer weten . Voor nu welterusten

1. Corien van As:
    19 mei 2018
    Welteruste! Hoe groot is het tijdverschil met Nederland?
  2. Arno & Angela:
    Hier 5 uur en straks op Bali 6
  3. André en Nelleke:
    19 mei 2018
    Wat fijn dat je morgen een dagje vrij hebt, kun je bijkomen van je vakantie, hihihi
    Uitslapen zal helaas niet lukken, als ze morgen weer een poging gaan wagen om “de stoelen te laten draaien” 😇
  4. Saskia en Fabian:
    20 mei 2018
    Ziet er mooi uit! Fijne vrije dag :)
  5. Piet van As:
    Groeten van Pa en Ma
  6. Corien van As:
    5 uur erbij of eraf?
  7. Piet van As:
    21 mei 2018
    Ik. Wil niet storen slaap lekker.

Pa en. Ma
  8. Arno & Angela:
    21 mei 2018
    Op Java 5 uur later en op Bali 6 uur later dan in Nederland.