Vissies kieken....

26 mei 2018 - Ubud, Indonesië

Gisteren vroeg ontbeten en zijn we opgehaald om "vissies te gohn kieken". Niet iedereen van de groep ging mee dus we konden met ons groepje in een kleiner busje. Na een uurtje rijden kwamen we in Banyuwedang bay aan. Op een "opgevoerde kano" gestapt en in drie kwartier naar het eiland Menjagan gevaren. Het is een onbewoond eiland met uiteraard wat tempeltjes erop. Eromheen ligt een ring van koraal.

Flippers aan en zwembril op, hop het water in...

Nog nooit zoveel spijt gehad dat we geen onderwater camera bij ons hadden. Het krioelde er van zoveel gekleurde en verschillende vissen. Net een aquarium waar we in zwommen. Glashelder water en vissen met alle kleuren van de regenboog om je heen. De gids dook regelmatig naar beneden om ons iets te laten zien. Blauwe zeester, zeekomkommer, zee egel, krab in een plant genesteld en woelde in een zee anemoon om de Nemo visjes te laten zien. Geweldig!!!

Na drie kwartier aan boord geklommen om te gaan lunchen. Weer een stukje verder gevaren om daar weer te snorkelen. Jammer dat de tijd zo snel ging, we hadden best nog een paar uurtjes langer willen dobberen in de zee.

Wisten jullie dat je onder water kunt verbranden? Wij nu wel! Allebei zijn we zo rood als een kreeft eruit gekomen. Vannacht hadden we geen deken nodig, we waren warm zat...

Vanmiddag op weg gegaan naar Ubud. Onderweg nog gestopt bij de waterval van Sukasada Gitgit. Wederom veel trappen naar beneden gelopen langs heeeel veel kraampjes waar je door iedereen naar binnengelokt wordt. Ze roepen dat alles 20.000 roepies (ca 1,20 euro) is maar als je binnenkomt dan gaan de prijzen ineens omhoog. Veel tijd hadden we niet dus overal met een gangetje voorbij gelopen.

De tweede stop was bij Tabanan - Candikuning. Deze tempel in het water staat ook op de biljetten van 50.000 rupies. We hadden er veel van verwacht maar het viel een beetje tegen. Laten we het zo zeggen.... op het biljet ziet het er groter uit :)  maar is voor de locale mensen hier een belangrijke tempel.

Na nog een uurtje rijden kwamen we bij het hotel in Ubud aan. We waren in de bus al voorbereid op de loslopende en brutale apen. Je moet alles goed wegbergen want de apen pikken alles wat los/vast zit. Vanuit de bus zagen we dat een aap een plastic zakje met fruit van een man pikte. Dat ging razend snel haha...

Morgen staat er een fietsdag gepland tussen de rijstvelden. We gaan proberen weer mooie foto's te maken. Tot morgen!