Op bezoek in Hong Kong

30 oktober 2019

Goedemorgen allen, tot nu toe konden we helaas nog niks posten omdat op de eerste dag de laptop kapot ging.....dus vanaf vandaag improviseren met de telefoon.

Totaal uitgeslapen en uitgerust (šŸ˜)landdeĀ wij rond 6 uur in Hong Kong.inclusief de douane, het ophalen van de koffer, omkleden en het inleveren van de koffers op een depot , stonden wij om 745 uur bij de bus te wachten die ons richting de stad zou brengen.Ā
we gingen op zoek naar het grootste Boeddha beeld ter wereld wat in de open lucht staat.Het eerste stuk was makkelijk , heerlijk in een kabelbaantje een flink stuk de berg op. Boven aangekomen moesten er nog een paar traptredens (268šŸ˜)bedwongen worden. Het beeld en het uitzicht waren gelukkig de moeite meer dan waard .Ā
Terug in de stad zijn we met het pontje overgestoken naar het stadsdeel Kowloon,op zoek naar de drukste winkelstraat van Hong Kong , de Mong Kok.Blijkt dat dus een hele wijk te zijn. Hier wonen dus 130000 mensen per km2 . Je kon er letterlijk over de hoofden lopen.

op de tweede dag in Hong Kong zijn we naar the Peak geweest, je raadt het al , het hoogste punt van Hong Kong. Je hebt hier echt een heel mooi uitzicht over het centrum van de stad. Met de kabeltrein weer naar beneden , via een park vol met tropische vogels , een echt Chinees theehuis zijn we weer aangekomen op het vliegveld . Daar kregen we door dat er die dag in Hong Kong weer rellen waren geweest , op nog geen kilometer van waar wij zijn geweest. Gelukkig niks van meegekregen .. Op naar AustraliĆ« !!Ā

Fotoā€™s

1. Caroline Lugtenburg:
    30 oktober 2019
    Het klinkt nu al als n bijzonder avontuur! Goede reis naar Australiƫ!!
  2. Corien van As:
    30 oktober 2019
    Leuk! Ben benieuwd naar de rest van de verhalen!
  3. M.W.M. Meijer-Gerritsen:
    Geweldig dagboekverhaal!!
  4. Angelique hekkelman:
    30 oktober 2019
    super leuke foto's wat een avontuur ben benieuwd naar de rest heel veel plezier daar kus
  5. Nelleke Brand:
    30 oktober 2019
    Fijn dat jullie Hongkong weer zonder problemen achter je gelaten hebt. Nu op naar AustraliĆ«! Geniet van jullie mooie reis, dan genieten wij mee vanuit dit steeds kouder wordende kikkerlandje šŸ˜†šŸ˜¬ šŸ˜˜
  6. WILL VAN DER WEIJDE:
    1 november 2019
    WAT EEN GEWELDIGE START VAN JULLIE REIS. BEN BENIEUWD NAAR JULLIE VOLGENDE VERSLAG VANUIT AUSTRALIE!!!!
  7. Saskia en Fabian:
    2 november 2019
    Gelukkig hebben jullie niks meegekregen van de rellen!
    Leuke foto's en wat een enge grote dieren ;)