Kings Canyon

14 november 2019 - Alice Springs, Australië

Goedemorgen,

Na ons bezoek aan de rots waren we op tijd wakker en besloten vroeg te gaan rijden naar onze volgende bestemming Kings Canyon. Dit was een van de rustigste ochtendspitsen ooit, 315 kilometer gereden en 11 auto’s gezien. Als je iets moois zag onderweg kon je rustig stoppen , keren en foto’s maken zonder dat je iemand hinderde 👍.

een uur of 4 later waren op de plek van bestemming en toen ging het mis, mijn lichaam zei dat het zo niet verder ging. Omdat ik toch last bleef houden van diarree had ik de laatste dagen te weinig gedronken, waarschijnlijk bang om het erger te maken. Nu schijnt het zo te zijn dat als je een bepaald punt voorbij bent je lichaam ook geen vocht meer accepteerd, en dat gebeurde dus, alles wat ik die dag had gedronken kwam er op manieren uit die je niet wilt. Het enige dat ik wilde was slapen, ik was echt moe.... Toen Angela me een uurtje had laten slapen en met mij een gesprek wilde aangaan reageerde ik alleen met , niet nu, ik wil slapen. Angela is naar de receptie gegaan en vandaar heeft iemand ons naar de dokterpost gebracht. Daar werd ik op een bed gelegd en gelijk aan een infuus gelegd. Ik was dus uitgedroogd en dat doet rare dingen met je lichaam. Vraag me niet wat allemaal maar ik heb daar heel veel medicijnen gehad , ook om mijn hartslag te regelen, die ging op en neer tussen de 169 en de 45. Mijn temperatuur liep op tot goed boven de 39 , mijn bloeddruk was te hoog , ik voelde me beroerd.... ze hebben werkelijk alles gecontroleerd , hartfilmpje gemaakt , bloed gecontroleerd. Alle resultaten werden per computer opgestuurd naar een arts in Alice Springs en die zei dan op afstand welke medicijnen ik moest hebben. Tegen de avond knapte ik gelukkig weer op en ben met een paar doosjes pillen naar ons huisje gebracht. Daar heerlijk geslapen en de volgende morgen wakker geworden met het gevoel dat je het ventje weer was.
gisteren rustig aan gedaan en vandaag vliegen we naar Melbourne, eens kijken wat voor mooie dingen we daar gaan zien, we gaan weer genieten van onze vakantie

1. Rien:
    14 november 2019
    Nou Arno wel heftig, maar gelukkig weer opgeknapt. Wel mooie dingen daar hoor. Schitterend land. Veel plezier in Melbourne
  2. Jaap:
    14 november 2019
    Dat is wel balen als je zo beroerd ben op je vakantie. Gelukkig hebben ze je daar prima geholpen. Veel plezier nog en drink voldoende (geen bier, jammer he).
  3. Corien van As:
    14 november 2019
    Jeeeeee, door het OOG van de naald gekropen. Klinkt allemaal best wel crisis-eng. Blij dat je weer ok bent.
  4. Saskia en Fabian:
    14 november 2019
    Dat klinkt niet best maar gelukkig ben je weer opgeknapt!