Aangekomen!

15 mei 2018 - Bogor, Indonesië

Van zondag op maandag hebben wij een lange reis achter de rug gehad. Maandag middag rond 4 uur aangekomen in het Hotel Santika in Jakarta.

In het hotel hebben we kennis gemaakt met de groep van 20 mensen waar we de komende weken mee optrekken. Na de kennismaking zijn we met de hele groep gaan eten in Café Batavia. Een koloniaal gebouw uit de tijd dat de Hollanders hier nog waren.

Het eerste wat opvalt op Java is de klamme warmte en de verkeerschaos. Alles rijdt kris kras door elkaar en verkeersregels zijn nergens meer op te merken. Zelfs een zebrapad is nog geen zekerheid om heelhuids aan de overkant te komen.

Vanmorgen vroeg om 6 uur aan het ontbijt en om 7 uur zijn we op weg gegaan naar Bogor. In Bogor, het vroegere Buitenzorg, is een botanische tuin. In de tuin staat het optrekje van de president. Als hij aanwezig is dan is de tuin gesloten voor publiek. ​Door alle onrust op het moment wordt de tuin ook bewaakt door bewapende wachten.

Daarna doorgereden naar het hotel Sukajadi  in Bandung. De afstand was op zich niet ver maar door de verkeersdrukte toch een paar uur over gereden. Vandaag was een reisdag maar morgen gaan we het binnenland in en gaan we meer zien van het land.

We zullen nog wat foto's erbij plaatsen.

1. Corien van As:
    15 mei 2018
    Hoi Arno en An,
    Het ziet er al mooi uit. Zelfs al een aap in de boom gezien, haha...
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.
  2. André en Nelleke:
    15 mei 2018
    Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen ‘reizen’. Mooie foto’s.
    Very, very early breakfast, pluk de dag😜
    Fijne reis verder, we blijven jullie graag volgen.
  3. Saskia en Fabian:
    16 mei 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier en geniet ervan, maar dat komt vast goed:)